Hahmot hukassa! – Seikkailupeli pirkanmaalaisten kirjailijoiden ja kuvittajien jalanjäljissä
Lapsille suunnattu digitaalinen pakopeli kuljettaa pelaajan Pirkanmaan halki kirjailijoiden ja kuvittajien jalanjäljissä. Tunnettujen kirjojen hahmot ovat hukassa – voitko auttaa niiden etsimisessä?
Matkan varrella tutustaan eri aikojen kirjailijoihin ja kuvittajiin, heidän teoksiinsa sekä kotipaikkakuntiinsa. Pakopelipulmia ratkoessa pelaajalle selviää muun muassa miten luontoaiheet näkyvät Kirsi Kunnaksen runoissa ja miten Väinö Linnan lapsuudenmaisemat vaikuttivat hänen romaaneihinsa.
Peli on toteutettu Operaatio Pirkanmaan tuella ja yhteistyössä Väinö Linnan seuran, F. E. Sillanpään seuran ja Jalmari Finnen säätiön, esiin nostettujen kirjailijoiden, Pirkanmaan kuntien sekä kirjallisuus- ja opetusalan asiantuntijoiden kanssa. Pelin viimeistelyssä avustivat Sastamalan mysteeri- ja historiakerholaiset.
Näyttelyn grafiikan on tehnyt tamperelainen kuvittaja ja kuvataiteilija Anna Helminen.
Peli on pelattavissa myös englannin kielellä! The game is also available in English!
Pelaamaan pääset täältä! Start playing here!!
Opettajille, kasvattajille ja muille pelin vetäjille ohjeet pakopelin pelaamiseksi täältä (pdf).
English instructions here (pdf).